måndag 27 april 2009

Naturskolan

Den 21/4 var vi på studiebesök på Aspö Naturskolan i Skövde. Manne som har hand om Naturskolan berättade för oss om Aspö och vi fick testa på olika aktiviteter som han brukar genomföra tillsammans med skolklasser. Vi fick bland annat tävla mot varandra i tipspromenad, gestalta ett träd och leka ”vilken ska bort” likt Brasses lattjolajbanlåda i Fem myror är fler än fyra elefanter. Som avslutning på dagen fick vi lämna ”tull” till Manne genom att delge någonting som vi hade lärt oss under dagen. Dagen var lärorik och vi fick med oss många idéer om hur man kan utforma utomhusaktiviteter med elever utifrån alla skolämnen. Vi fick även lära oss mycket om de växter och träd som fanns runt oss. Vi har tidigare varit med och observerat en skolklass som hade liknade övningar i kursen hållbar utveckling men känner nu att vi fått ut mer av dagen då vi själva var aktiva och deltog i aktiviteterna.

Anna, Annika och Suzana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar